فایل خانه
فایل خانه

فایل خانه

Fhom

گزارش کارآموزی مطالعه پرونده بطرفیت

با احترام ، به استحضار می‌رساند بموجب قراردادرسی شماره 129714 مورخ 71070 دفتر 137 تهران ششدانگ دو باب اطاق و یک هال و یک راهرو و یک آبدارخانه و تلفن خانه واقع در طبقه دوم و دو باب اطاق و یک هال و یک راهرو واقع در طبقه سوم از کف سبزه میدان با حق استفاده از راه پله جزء پلاک ثبتی 297 و باقیمانده 303 بخش 8 تهران واقع در خیابان جهت محل شعبه بانک ملت د
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
بازدید ها 10
فرمت فایل doc
حجم فایل 1074 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 509
گزارش کارآموزی مطالعه پرونده بطرفیت

فروشنده فایل

کد کاربری 8044
کاربر

فهرست مطالب

موضوع صفحه

1. تعدیل اجاره بهاء............................

2. افزایش اجاره بهاء...........................

3. تخریب ساختمان...............................

4. تفکیک و تقسیم ملک...........................

5. تعدیل اجاره بهاء ...........................

6. اخذ صورت مجلس تفکیکی آپارتمانها و اتمام بناء

7. افزایش اجاره بهاء ..........................

8. تعدیل اجاره بها و مطالبه مابه التفاوت ......

9. مطالبه اجرت المثل...........................

10. صدور پروانه کسب ...........................

11. تخلیه مغازه ...............................

12. تجویز انتقال منافع.........................

13. پرداخت حق الزحمه انجام کار ساختمانی .......

14. تعدیل اجاره بهاء ..........................

15. فروش ملک مشاعی.............................

16. تعدیل اجاره بهاء...........................

17. تعدیل اجاره بهاء...........................

18. تقویت و ایمن سازی ساختمان..................

19. فروش ملک مشاع..............................

20. تعمیر واحد کسب.............................

21. تخلیه عین مستاجره، مطالبه اجرت المثل.......

22. مطالبه وجه.................................

23. تخلیه مغازه................................

24. تعدیل اجاره بهاء...........................

25. مطالبه وجه.................................

26. تخلیه مغازه................................

27. مطالبه خسارت...............................

28. انتقال حق کسب و پیشه.......................

29. تعدیل اجاره بهاء...........................

30. تخلیه .....................................

31. تعیین ارزش ملک.............................

32. پرداخت قیمت متعارف ملک.....................

33. سرقفلی مغازه...............................

34. مطالبه خسارت ناشی از ضمان درک معامله ......

35. تعدیل اجاره بهاء...........................

36. مطالبه خسارت ناشی از افت ارزش ساختمان......

37. تعیین داور.................................

38. مطالبه اجرت المثل انجام تعمیرات اضافه بر قرارداد (مطالبه دستمزد قرارداد پیمانکاری).............................

39. تقاضای پرداخت هزینه‌ها بابت ساختن بنا و حق معماری

40. تقاضای افراز، تفکیک سه باب مغازه با نیم طبقه و چهار واحد مسکونی...............................................

41. مطالبه حق کسب و پیشه.......................

42. مطالبه اجرت المثل ایام تصرف ...............

43. تقاضای انجام تعهدات........................

44. پایان کار ساختمانی.........................

45. عدم خلاف ساختمانی ..........................

46. عدم خلاف ساختمانی ..........................

47. پایان کار ساختمانی ........................

48. توقف عملیات ساختمانی ......................

49. صدور رای طبق تبصره‌های کمیسیون ماده صد (بنای مسکونی مازاد بر تراکم).........................................

50. پایان کار ساختمانی ........................

51. تخریب .....................................

52. پایان کار ساختمانی ........................

53. تعیین قدمت بناء............................

54. پایان کار ساختمانی ........................

55. پایان کار ساختمانی.........................

گزارش کارآموزی مطالعه پرونده بطرفیت



مرکز امور مشاوران حقوقی وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه

واحد آموزش

« فرم گزارش کارآموزی»

نام و نام خانوادگی کارآموز: ………..

شماره پرونده آموزشی :۹۸۴۴/۶۰

رشته کارشناسی: راه و ساختمان

پرونده به کلاسه : ۸۵/۱۵/۱۳۵۴

موضوع کارآموزی :مطالعه پرونده بطرفیت

خواهان : میر یوسف ….

خوانده : اداره حقوقی بانک ملت

وکیل قانونی یا نماینده : احمد ...

تعیین خواسته و بهای آن : تقاضای تعدیل مال الاجاره از مبلغ ۰۰۰/۱۰۰/۱ ریال ماهیانه بمبلغ ۰۰۰/۶۰۰/۶ ریال با احتساب مابه التفاوت از تاریخ تقدیم دادخواست و خسارات و هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل .

شرح اقدامات انجام شده :

با احترام ، به استحضار می‌رساند بموجب قراردادرسی شماره ۱۲۹۷۱۴ مورخ ۷/۱۰/۷۰ دفتر ۱۳۷ تهران ششدانگ دو باب اطاق و یک هال و یک راهرو و یک آبدارخانه و تلفن خانه واقع در طبقه دوم و دو باب اطاق و یک هال و یک راهرو واقع در طبقه سوم از کف سبزه میدان با حق استفاده از راه پله جزء پلاک ثبتی ۲۹۷ و باقیمانده ۳۰۳ بخش ۸ تهران واقع در خیابان …………. جهت محل شعبه بانک ملت درتصرف خوانده محترم می‌باشد . بموجب توافقنامه‌ فی مابین آخرین تعدیل بعمل آمده بیش از سه سال است سپری شده است . لذا مستنداً به ماده ۴ قانون روابط موجر و مستأجر مصوب سال ۱۳۵۶ تقاضای رسیدگی و عندالزوم ارجاع امر به کارشناس رسمی و صدور حکم به محکومیت خوانده به افزایش اجاره از مبلغ ۰۰۰/۱۰۰/۱ ریال به مبلغ ۰۰۰/۶۰۰/۶ ریال ماهیانه با احتساب مابه التفاوت از تاریخ تقدیم دادخواست تا صدور حکم و خسارات و هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل را دارم .

نتیجه و تجربه اخذ شده از موضوع کارآموزی:

ریاست محترم شبه ۱۵ دادگاه عمومی ( حقوقی ) تهران

با سلام واحترام : عطف به پرونده کلاسه ۸۵/۱۵/۱۳۵۴ به استحضار می‌رساند.

پس از حضور از دفتر دادگاه مطالعه پرونده موضوع دادخواست تقدیمی مورخ ۲۴/۱۰/۸۵ خواهان علیه خوانده بخواسته تعدیل اجاره بهای شعبه بانک ملت واقع در تهران ….به استحضار می‌رساند در معیت مالک از محل شعبه فوق الذکر بازدید بعمل آمد – جزئی از پلاک ثبتی ۲۹۷ و باقیمانده ۳۰۳ بخش تهران بموجب اجازه نامه رسمی شماره ….. مورخ ۷/۱۰/۷۰ صادره از دفتر خانه شماره ۱۳۷ تهران به اجاره بانک ملت درآمده که در طبقه اول دو باب اطاق و هال و راهرو و آبدارخانه و طبقه دوم نیز به شرح فوق اعیانهای آن به انضمام عرضه متناظر آن به اجاره بانک ملت درآمده است بموجب رویت لایحه تقدیمی بانک ملت مساحت کل شعبه ۶۹۰ متر مربع ذکر شده که میزان مساحت متعلق به مالک ( خواهان ) باستناد قبض مفاصاحساب نوسازی صادره ا ز منطقه ۱۲ شهرداری تهران دو طبقه آن رویهم ۴۲/۱۸۹ متر مربع و هر طبقه ۷۱/۹۴ متر مربع اعلام گردیده است تغییرات و تعمیرات ارسالی انجام ده بهزینه بانک ملت بوده – انتخاب برق مستقل و انتخاب آب متعلق به مالک است – عمر بنا حدود ۴۵ سال و آخرین تعدیل در ۷/۱۰/۸۲ ماهانه ۰۰۰/۱۰۰/۱ریال انجام شده است نظر به عنایت به مسائل مشروحه فوق اجاره بهای مورد اجاره و برای هر دو طبقه از تصرفات بانک ملت از ملک خواهان از تاریخ تقدیم دادخواست ۲۴/۱۰/۸۵ ماهیانه۰۰۰/۸۰۰/۱ ریال تعیین و با ستحضار می‌رسد .



هیئت کارشناسان منتخب دادگاه

ریاست محترم شعبه پانزدهم دادگاه عمومی تهران

با سلام ، موضوع : کارشناسی در رابطه با پرونده کلاسه ۸۵/۱۵/۱۳۵۴

احتراماً عطف به کلاسه پرونده فوق الذکر هیئت کارشناسان رسمی دادگستری منتخب دادگاه محترم پس از مطالعه پرونده و آگاهی از موضوع دادخواست تقدیمی مورخ ۲۴/۱۰/۸۵ خواهان و تصمیم دادگاه محترم مبنی بر تعدیل اجاره بهاء قسمتی از بانک ملت واقع در تهران ………….با راهنمائی نماینده محترم بانک ملت به محل شعبه فوق الذکر مراجعه و پس از بازدید و انجام بررسیهای لازم نظریه کارشناسی بشرح ذیل اعلام می‌گردد:

خواهان بموجب اجاره نامه بشماره ………… مورخ ۷/۱۰/۷۰ صادره از دفتر خانه ۱۳۷ تهران ششدانگ دوباب اطاق و یک هال و راهرو و یک آبداخانه و تلفن خانه واقع در طبقه دوم و دو باب اتاق و یک هال و یک راهرو واقع در طبقه سوم ، از کف سبزه میدان با حق استفاده از راه پله را که جزء پلاک ثبتی بشماره ۲۹۷ و باقیمانده ۳۰۳ بخش ۸ تهران بازار کفاشها محسوب می گردد . مورد ثبت اسناد مالکیت بشماره ………………… صفحات ۴۸۹ و ۷۵۲ دفتر خانه ۹۹ و با حق استفاده از آب و برق جهت شعبه بازار بانک ملت به مستاجر واگذار نموده‌اند . مساحت کل بنای بانک در دو طبقه با عنایت به مندرجات برگ نوسازی صادره از شهرداری منطقه ۱۲ معادل ۷۲۲ متر مربع می‌باشد . مورد اجاره که قسمتی از محوطه شرقی بانک محسوب می‌گردد مساحت آن طبق مفاصاحساب نوسازی صادره از منطقه ۱۲ شهرداری تهران جمعاً در دو طبقه معادل ۴۲/۱۸۹ متر مربع است مساحت هر طبقه آن معادل ۷۱/۹۴ متر مربع ( موضوع مطرح شده توسط کارشناس بدوی پرونده ) اعلام گردیده است . با مقایسه مندرجات اجاره نامه اولیه بشماره ۱۹۵۹۵ مورخ ۱۵/۵/۳۷ دفتر خانه به ادعای نماینده بانک ملت توسط بانک پرداخت شده است .



وضعیت فنی بناء :

اسکلت آن آهنی – سقف طبقات طلاق ضربی – کف سرامیک – بدنه گچ کاری رنگ آمیزی شده است . درب و پنجره‌هائی که به محوطه پاساژ باز می‌گردد و با شیشه از نوع سکوریت پله دسترسی به طبقات از سنگ از نوع گرافیک دست‌انداز بالکن طبقه دوم با پروفیل و شیشه سکوریت اجاره شده است . بانک دارای امتیاز آب و برق بنام موجر و ۱۰ رشته خط تلفن بنام بانک است .

نظریه کارشناسی :

باعنایت بمراتب فوق و با توجه به موقعیت مکانی و زمانی ملک اجاره بهای ملک موصوف از تاریخ تقدیم دادخواست مورخ ۲۴/۱۰/۸۵ ماهیانه مبلغ ۰۰۰/۸۰۰/۱ ریال معادل یکصد و هشتاد هزار تومان تعیین واعلام گردد.

با احترام هئیت کارشناسان منتخب

ترجمه مقاله تجزیه و تحلیل تاثیر در مقیاس بزرگ تقاضا غیر متمرکز پاسخ طرف در ثبات فرکانس

Advances in communications technology higher penetration rates of renewable energy and an evolution towards smarter electrical grids are enabling a greater role from demand side response (DSR) in maintaining power system security and reliability The provision of primary operating reserve (POR) from domestic loads through a decentralised system fre
دسته بندی الکترونیک و مخابرات
بازدید ها 86
فرمت فایل doc
حجم فایل 85 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
ترجمه مقاله تجزیه و تحلیل تاثیر در مقیاس بزرگ تقاضا غیر متمرکز پاسخ طرف در ثبات فرکانس

فروشنده فایل

کد کاربری 4575
کاربر

چکیده

پیشرفت در تکنولوژی ارتباطات، نرخ نفوذ بالاتری از انرژی های تجدید پذیر و تکامل به سمت شبکه های الکتریکی دقیق بوده و قادر به ارائه نقش نقش بیشتری از پاسخ طرف تقاضا (DSR) در حفظ امنیت سیستم قدرت و قابلیت اطمینان می باشد . ارائه ذخیره عامل اصلی (POR) از بارهای داخلی از طریق یک رویکرد غیر متمرکز، فرکانس سیستم مبتنی بر بحث شده است. با توجه به طیف وسیعی از تنظیمات سیستم (MIX نسل، نسل سیستم و بار) و استراتژی های کنترل، این مقاله تلاش برای پاسخ به سوالات مهم را در مورد رول در مقیاس بزرگ از DSR غیر متمرکز، از جمله موارد زیر خواهد داشت : مفاهیم منابع DSR فصلی چه تنوع در عملکرد سیستم و عملکرد پس از از دست دادن یک infeedjload بزرگ است ، آیا افزایش پدیده تصادفی بار و انرژی بازپرداخت پتانسیل را دارند که به طور قابل توجهی تحت تاثیر سیستم بازیابی فرکانس است ؟ چگونه DSR ویژگی های سخت افزار کنترل نفوذ در ارائه و اثربخشی تحویل ذخیره را خواهد داشت ؟ پیامدهای یک رویکرد “مناسب و فراموش” را به کنترل غیر متمرکز از بار های انعطاف پذیر در ثبات فرکانس به عنوان فن آوری نفوذ را افزایش می دهد چیست؟ می توانید DSR را به طور مستقیم برای منابع ذخیره معمولی جایگزین داشته باشید در حالی که به رسمیت شناختن ارسال دوره بهبود رویداد را خواهد داشت ؟ رفتار مشتری مسکونی، اثرات فصلی و تنوع از ویژگی های دستگاه های فردی در یک مدل بار انعطاف پذیر ترمودینامیکی دقیق است که با یک مدل سیستم قدرت دقیق به انجام تجزیه و تحلیل یکپارچه شناخته شده است.

دانلود رایگان مقاله لاتین

اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز رابرطرف کنم

اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموزس م رابرطرف کنم
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 15
فرمت فایل docx
حجم فایل 29 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز رابرطرف کنم

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموزس .م رابرطرف کنم.

فهرست مطالب

چکیده :. 3

کلید واژگان:. 4

مقدمه :. 5

توصیف وضعیت موجودوبیان مسا له:. 6

اهداف پژوهش. 7

اهداف جزئی:. 7

گردآوری اطلاعات شواهد(1). 7

جدول حل تناقضات:. 10

تجزیه و تحلیل وتفسیرها:. 11

انتخاب راه جدید به صورت موقّت. 14

آ موزش درمانی. 15

روشهای درمان حسادت :. 15

تکنیک هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده ومدرسه. 16

درمان پرخاشگری:. 17

قوانین یادگیری:. 18

قانون اثر ونتیجه :. 18

تشویق و تنبیه :. 18

گرد آوری اطلاعات(شواهد 2). 19

مدل جدول تناقضات:. 21

ارزیابی تاثیر اقدام جدید وتعیین اعتبار:. 22

ارائه راهکا رها:. 23

منابع :. 24

چکیده :

این پژوهش با هدف حل مشکل اخلاقی ورفتاری دانش اموز س.م انجام گردیده است که دانش آموز دارای اختلالات رفتاری از قبیل شلوغی درکلاس درس وحیاط مدرسه و.... ، مسخره کردن دیگران، اذیت کردن دیگر دانش آموزان ،حسادت ، بی حوصلگی ، فحش دادن به دیگران ، لجبازی ، تنبلی ، سردرد مزمن بود. با توجه به اطلاعات بد ست آمده سوالات زیر برای رفع مشکل دانش آموز در ذهن من ایجاد گردید:1 - آیا بیماری سردرد ، موجب اختلال رفتاری او شده است ؟2-آ یا بیماری سردرد ، ناشی از فشارهای روانی است ؟3- آیا تربیت غلط ، موجب اختلال رفتاری ایشان شده است ؟4- آیا به خاطر روابط غلط با ایشان دچار خود پنداری منفی از خود شده است؟5- آیا دچار کمبود محبت شده است؟6- آیا با رفتارهای خویش می خواهد د یگران را به خود متوجه سازد؟7- چه راه حل هایی برای مشکل وجود دارد؟روش استفاده در این پژوهش اقدام پژوهی مدل جدول تناقضات می باشد. برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر می رسد که ما مجبور باشیم از چند روش به صورت ترکیبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نمایم . در این پژوهش روشهای مشاهده ، مشاهده مشارکتی و مصاحبه را انتخاب نمودم.

دانلود چگونه اضطراب و دلهره را در درس علوم تجربی برطرف سازم

چگونه توانستم اضطراب و دلهره سارا را در درس علوم تجربی برطرف سازم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 93
فرمت فایل doc
حجم فایل 142 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
دانلود چگونه اضطراب و دلهره را در درس علوم تجربی برطرف سازم

فروشنده فایل

کد کاربری 4558
کاربر

چکیده :

نشانه وجود اضطراب در رفتار دانش آموزان بخصوص در موقعیت هایی چون امتحان ، پاسخ دادن به سوالات در کلاس ،بازی،محبت کردن در جمع ،ماندن در مدرسه می توان مشاهده و سنجش کرد.که با گذشت زمان و برخورد با دانش آموزان. یکی از مشکلات اساسی دانش آموزان در خانه و مدرسه اضطراب است اضطراب را می توان یک حالت هیجانی شایع دانست به طوری که همه ی ما دوره یا موقعیت هایی از زندگی را به خاطر می آوریم که در آن کم و بیش دچار اضطراب شده ایم. از نظر روانپزشکی اضطراب را می توان چنین تعریق کرد : ناآرامی ،هراس و ترس ناخوشایند یا احساس خطر قریب الوقوع که منبع آن قابل شناختن نیست. من خود نیز با این مسئله روبرو شدم که یکی از دانش آموزانم به نام سارا در صحبت کردن بین جمع دچار اضطراب می شد. و در پاسخ دادن به سوالات درس علوم تجربی به لکنت زبان و دستپاچگی می افتاد.

این عامل باعث شد که من این مشکل را پی گیری نمایم.و تا حد امکان در رفع آن تلاش کنم. پس از بررسی دریافتم که یکی از مهم ترین علت اضطراب این دانش آموز نقش والدین در ایجاد و افزایش اضطراب او بود..مثلا رفتار های پرخاشگرایانه والدین با سارا ،شخصیت اضطرابی خود والدین ، ،انتظارات و توقعات بیش از توان سارا ،تبعیض قائل شدن بین فرزندان در خانواده ،رقابت جویی و... باعث تشدید اضطراب سارا شده بود.که با ایجاد ارتباط با خانواده ی وی و صحبت کردن با آنان در زمینه ایجاد فضای آرام در خانواده ،بهبود روابط والدین با وی ،شناخت شرایط و موقعیت های اضطراب زا و تلاش برای حذف آن و کمک از مشاوران با تجربه سعی نمودم که اضطراب و ترس را در سارا کاهش دهم و او را تا حدی به آرامش مطلوبی برسانم.

مقدمه :

اضطراب به منزله بخشی از زندگی هر انسان، در همه افراد در حدّی اعتدال آمیز وجود دارد و در این حد، به عنوان پاسخی سازش یافته تلقّی می شود، به گونه ای که می توان گفت: «اگر اضطراب نبود، همه ما پشت میزهایمان به خواب می رفتیم.» فقدان اضطراب ممکن است ما را با مشکلات و خطرات قابل ملاحظه ای مواجه کند: اضطراب است که ما را وامی دارد تا برای معاینات پزشکی و درمان بیماری ها به پزشک مراجعه کنیم، کتاب هایی را که از کتابخانه به عاریت گرفته ایم بازگردانیم، در یک جاده لغزنده با احتیاط رانندگی کنیم... و بدین سان، زندگی طولانی تر، سازنده تر و بارورتری داشته باشیم. بنابراین، اضطراب به منزله بخشی از زندگی هر انسان، یکی از مؤلّفه های ساختار شخصیت وی را تشکیل می دهد و از این زاویه است که برخی از اضطراب های دوران کودکی و نوجوانی را می توان بهنجار دانست و تأثیر مثبت آن ها را بر فرایند تحوّل پذیرفت؛ چرا که این فرصت را برای افراد فراهم می آورد تا سازوکارهای سازشی خود را در جهت مواجهه با منابع تنیدگی زا گسترش دهند. به عبارت دیگر، می توان گفت: اضطراب در برخی مواقع، سازندگی و خلّاقیت را در فرد ایجاد می کند، امکان تجسّم موقعیت ها و سلطه بر آن ها را فراهم می آورد و یا آن که وی را برمی انگیزد تا به طور جدّی با مسؤولیت مهمی مانند آماده شدن برای یک امتحان یا پذیرفتن یک وظیفه اجتماعی مواجه شود.

اما اگر اضطراب از این حد فراتر رود و از حالت سازندگی خارج شده، جنبه مزمن و مداوم پیدا کند، نه تنها نمی توان این صورت را پاسخی سازش یافته دانست، بلکه باید آن را به منزله منبع شکست، سازش نایافتگی و استیصال گسترده ای تلقّی کرد که فرد را از بخش عمده ای از امکاناتش محروم می کند، آزادی و انعطاف او کاهش می یابد و طیف گسترده اختلال های اضطرابی را، که از اختلال های شناختی و بدنی تا ترس های غیر موجّه و وحشت زدگی ها گسترده اند، به وجود می آورد.

چگونه مشکل وابستگی بیش از حد دانش آموز کلاس اول را به مادرش برطرف نمایم

چگونه مشکل وابستگی بیش از حد دانش آموز کلاس اول را به مادرش برطرف نمایم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 85
فرمت فایل doc
حجم فایل 135 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
چگونه مشکل وابستگی بیش از حد دانش آموز کلاس اول را به مادرش برطرف نمایم

فروشنده فایل

کد کاربری 4558
کاربر

چکیده :

بسیاری از کودکان هنگام جدا شدن از والدین ناراحت می شوند، به خصوص در خانواده هایی که مراقبت های غیرمنطقی از کودک صورت می گیرد. اما برخی از کودکان اضطراب بسیار شدیدی را موقع جدا شدن از مادرشان نشان می دهند. در موارد بسیار شدید کودک حتی در اتاق مادر را تعقیب می کند، این مشکل موقعی در کودک در مدرسه می رود، آشکار می شود.

حدود 3 و نیم درصد کودکان به این ناراحتی مبتلا می شوند و در دخترها و طبقه مرفه بیشتر است. به این رفتارها اضطراب جدایی می گویند . اگر والدین کودک را در محیط مدرسه رها کنند اضطراب کودک بیشتر می‌شود پس باید با ملایمت، ملاطفت و نرمی با کودک ارتباط برقرارکرد و با حرف زدن با کودک به کاهش اضطرابش کمک کرد.

اضطراب در برخی کودکان در آغاز سال تحصیلی طبیعی است به خصوص برای کودکانی که وارد دوره پیش‌دبستانی یا کلاس اول می‌شوند.این دسته از کودکان چون از محیط خانه وارد محیط دیگری می‌شوند. با افراد جدید مواجهه می‌شوند و محیط جدیدی را تجربه می‌کنند و از سوی دیگر آزادی‌هایی را که در محیط خانه داشتند در مدرسه ندارند دچار اضطراب می‌شوند.کودکان در ورود به مدرسه در زمان استراحت، نوع تغذیه و زمان بازی خود دچار تغییر شده و طبیعی است که دچار اضطراب شوند.مهمترین مسئله در ورود کودکان به مدرسه جدا شدن از والدین به خصوص مادر است و چون کودک چند سال به طور طبیعی در کنار مادر بوده است جدا شدن از مادر برایش سخت است.البته اکثریت کودکان در مدت کوتاهی با محیط جدید هماهنگ شده و می‌توانند خود را سازگار کنند. در سال تحصیلی اخیر بنده با چنین موضوعی مواجه شدم و آن هم وابستگی بیش از حد یکی از دانش آموزانم به نام ستایش به مادرش بود که باعث می شد نسبت به مدرسه گریزان باشد و در بین جمع دانش آموزان بسیار کم رو و خجالتی باشد.

مقدمه

اصطلاح مدرسه گریزی پس از اجباری شدن آموزش و پرورش در اواخر قرن نوزدهم میلادی در اروپا رواج یافت. در آن موقع اصطلاح فرار از مدرسه کلیه شکل های غیبت بدون اجازه از مدرسه را دربرمی گرفت. اصطلاح مدرسه گریزی پس از اجباری شدن آموزش و پرورش در اواخر قرن نوزدهم میلادی در اروپا رواج یافت. در آن موقع اصطلاح فرار از مدرسه کلیه شکل های غیبت بدون اجازه از مدرسه را دربرمی گرفت. فرار از مدرسه عکس العمل های متفاوتی از سوی اولیاء و مربیان برانگیخته است که اهمیت مطالعه گسترده این موضوع را دو چندان می کند. نگرانیهایی که این نوع مشکل به وجود می آورد پرسشهایی را در ذهن اولیاء و مربیان به وجود می آورد مانند: سرنوشت او چه می شود؟ آیا یک زندگی را در آینده راه خواهد برد؟ آیا در بزرگسالی به مشکلی برنمی خورد؟

با این توصیف سوالی را می توان مطرح کرد که آیا فرار از مدرسه یک فاجعه است؟ در بهترین شرایط مدرسه گریزی می تواند تبعات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. به طوری که برخی از روانشناسان مدرسه گریزی را با خودکشی فردی مقایسه کرده اند.

به عبارت دیگر، همان طور که بیمار در معرض خطر خودکشی را باید بستری کرد، یک کودک مدرسه گریز را نیز باید به یک مدرسه شبانه روزی یا بازپروری نوجوانان منتقل کرد. چرا کودک از مدرسه می گریزد؟ جواب این سؤال را با پیگیری مسیر رشد و تحول کودک می توان پیدا کرد. ورود به مدرسه اولین برخورد جدی کودک با اجتماع و درخواستهای آن است. کودک مدرسه گریز، آینده اجتماعی و شغلی خود را به مخاطره می اندازد، در نتیجه فرار از مدرسه یک خودکشی اجتماعی است.